הפקה נכונה של חשבוניות בהתאם לחוק החדש

תקנות החשבוניות החדשות שנכנסו לתוקף בשנת 2024 מכניסות שינויים משמעותיים, המחייבות בעלי עסקים להסתגל לנהלים מעודכנים. 

היבט עיקרי בחוק זה הוא הדרישה להקצות מספרי זיהוי ייחודיים לחשבוניות עבור עסקאות מסוימות, ומאמר זה מציג תמצית של הנקודות העיקריות שיעזרו לכם להבין את השינויים החדשים.

מהם מספרי הקצאה?

ראשית חשוב להבין מהו חוק חשבוניות ישראל החדש ולאילו סוגי עסקאות הוא מתייחס. נכון להיום, החוק החדש חל על כל החשבוניות בגין עסקאות החורגות מרף מסוים (25,000 ₪ לפני מע”מ, נכון לשנת 2024).

רף זה ירד בהדרגה מדי שנה, ויגיע ל-5,000 ₪ עד שנת 2028. מעתה, כל חשבונית מס מזכה, חייבת לכלול מספר הקצאה ייחודי. מספר זה, המונפק על ידי רשות המיסים, חיוני לעסקים במהלך ניכוי מס על הוצאות העסק ויש להציגו לצד מספר החשבונית הרגילה.

פרסום:

איך משיגים מספרי הקצאה?

תהליך קבלת מספרי הקצאה דומה לאישור עסקאות בבנקאות מקוונת. בעלי עסקים הנדרשים לציות חייבים להירשם בפורטל רשות המיסים. לאחר ההרשמה, חשבוניות שנוצרו באמצעות כל תוכנה מאושרת של הנהלת חשבונות באינטרנט, יקבלו באופן אוטומטי מספר משימה.

בעלי עסקים המשתמשים בחשבונית ידנית נדרשים להגיש כל חשבונית בנפרד דרך הפורטל המקוון לקבלת מספר הקצאה. באכיפת חוק זה, כל חשבונית מעל הערך הנקוב תקבל מספר זיהוי ייחודי, המסייע בהפחתת פשעים פיננסיים ומאפשר ניהול שקוף של עסקאות.

איך מתנהל יישום החוק החדש?

חברה שמספקת שירותי הנהלת חשבונות מקוונת, מפתחת מערכת שתאפשר יישום תקין ויעיל של החוק החדש, מבלי שתצטרכו להסתבך עם התהליך. תוכנת הנהלת החשבונות שלכם תתחבר למערכת של רשות המיסים, ועם קבלת ההרשאה מכם, החיבור יושלם.

המערכת תבקש באופן אוטומטי מספר הקצאה מרשות המיסים, ובכל פעם שבה תזוהה עסקת חשבונית מס קבלה בשווי של 25,000 ₪ ומעלה לפני מע”מ. אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שאין פירוש הדבר שרשות המיסים תקבל גישה לחשבונכם בחברת הנהלת החשבונות. החיבור למערכת יתבצע בהתאם לצורך בלבד.

טיפים לבעלי עסקים להתאמה לחוק החשבוניות החדש

ההסתגלות לתקנות חדשות עשויה להיות מורכבת, אבל חשוב להתעדכן בשינויים כדי לשמור על הצלחה עסקית, והשינויים החדשים בחוק החשבוניות הכניסו דרישות ספציפיות שכל בעלי העסקים חייבים לעמוד בהן.

חלק זה של המאמר מציג כמה טיפים מעשיים שיעזרו לכם להתמודד היטב עם הכללים החדשים, להגן על הפעילות העסקית שלכם ולנהל רישומים פיננסיים מדויקים בהתאם לחוק.

הדרכת הצוות

חשוב ללמד את הצוות שלכם, ובמיוחד את העובדים שמטפלים במשימות פיננסיות וחשבונאיות, לגבי הדרישות החדשות לחשבוניות, עם הדגשת חשיבות הכללת מספר ההקצאה הן בחשבוניות שאתם מנפיקים והן בחשבוניות שאתם מקבלים מספקים, שכן ההשפעה נוגעת לניכויי מע”מ.

הקפדה על רישומים מדויקים

חשוב להמשיך להקפיד על תיעוד שלם של כל העסקאות והחשבוניות המתאימות להן עם מספרי ההקצאה הייחודיים, מכיוון שניהול נכון של הנהלת החשבונות חשובה במקרה של ביקורת פיננסית.

התייעצות עם מומחים

אם אתם חווים רמות שונות של אי ודאויות, אל תהססו לפנות לייעוץ ממומחי מס או יועצים פיננסיים, כגון רואי חשבון, כדי לוודא שהפעילות העסקית שלכם עומדת במלואה בכללי החקיקה החדשים.

אז מתי מתחילים?

התוכנית התחילה לפעול ב-1 באפריל 2024, כך שאם עדיין לא סיפקתם לחברה שמספקת לכם שירותי הנהלת חשבונות באינטרנט את הרשאות החיבור הדרושות, חשוב שתעשו זאת, כך שהתהליך יתנהל כראוי ובאופן אוטומטי.

נציגי החברה יטפלו בתקשורת עם רשות המיסים, כך שאפילו לא תבחינו בשינוי ולא תצטרכו לדאוג מפני תקלות או טעויות.

בהצלחה!

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments