התמחות בשמאות מקרקעין מובילה לקריירה משתלמת ומעניינת

התמחות בתחום שמאות המקרקעין במסגרת לימודי תואר ראשון, מאפשרת לבוגרים לסיים את הלימודים כבעלי מקצוע מבוקש, רווחי ומרתק. התמחות זו מאושרת על ידי ׳מועצת שמאי המקרקעין׳ ומספקת הקלות ניכרות לסטודנטים בתואר הראשון, המתבטאות בדרישה לעבור מבחן הסמכה אחד בלבד (במקום 14), כדי לקבל את הרישיון שיאפשר להם לעבוד כשמאי מקרקעין מוסמכים.

האם מקצוע זה מתאים לי?

אין תכונה אחת כלשהי שהופכת את האדם לשמאי מקרקעין טוב יותר מרעהו. הבחירה בהתמחות בשמאות מקרקעין פתוחה לכול מי שמתעניין בנדל״ן, נהנה מעריכת ניתוחים ורוצה לעבוד עם אחרים החולקים את אותו תחום התעניינות.

ניתן לומר כי ניהול קריירה משגשגת כשמאי מקרקעין הוא מנת חלקם של אנשים עם מוסר עבודה גבוה ותשוקה לגלות את ערכו האמיתי של הנכס הנמצא על המדוכה.

כמו כל מקצוע אחר, גם שמאות מקרקעין לא מתאימה לכולם. המשיכו לקרוא ולגלות את היתרונות של קריירה בשמאות מקרקעין.

פרסום:

מהם היתרונות?

ביקוש גבוה לשמאי מקרקעין

אחד היתרונות הטובים ביותר לבחירה בקריירה של שמאי מקרקעין, היא העובדה שמדובר במקצוע מבוקש. חוות דעתו המומחית של שמאי מבוקשת מאוד בקרב המשקיעים ורוכשי הנדל״ן. אנשים גם זקוקים לשמאי מקרקעין לא רק לרכישת דירה אלא גם לצרכים אחרים, כגון: מימון מחדש, גירושין או הסדרי עיזבון.

שעות עבודה גמישות

עבודת השמאים היא גמישה מבחינת שעות העבודה והמיקום שלה, כשחלקה מתבצעת בחוץ ורובה במשרד. העבודה כוללת גם נסיעות לנכס זה או אחר בתוך העיר ולפעמים גם לנכסים באזורים אחרים, במיוחד אם השמאי מתמחה בסוגי נכסים ייחודיים.

שמאים, שהם הורים לילדים, נהנים מאוד משעות העבודה הגמישות המאפשרת להם להיות בבית כשילדיהם שבים מיום הלימודים. באשר לשכר העבודה, השמים הם הגבול. נראה שהגורם היחיד המגביל את גובה השכר הוא מספר שעות העבודה ביום. ומכיוון שקריירה זו אינה תובענית פיזית, אפשר להמשיך ולעבוד בתחום גם מעבר לגיל הפנסיה.

קריירה בשמאות מקרקעין מציעה הזדמנות להתמחות בסוגי הנכסים השונים, כגון

  • משרדים
    • חנויות ומרכזים מסחריים
    • מפעלי תעשייה
    • בנייני דירות או בתים פרטיים

יש שמאים, שבנוסף לעיסוקם בהערכת נכסים מעורבים גם במגוון שירותים קשורים כמו: ערעורי שומה, מחקרי שוק, שומות מס ושירותי ייעוץ.

ארגון מקצועי – לשכת שמאי המקרקעין בישראל

׳לשכת שמאי המקרקעין בישראל׳ מאגדת את השמאים ויש לה מספר מטרות, כגון:

  • ארגון וייצוג השמאים בהתאם לחוק שמאי המקרקעין
    • ייצוג שמאי המקרקעין בפני כל גוף ורשות
    • קביעת כללי התנהגות מקצועיים ושמירתם
    • קיום ספריות, מועדונים, כינוסים והשתלמויות בתחום שמאות מקרקעין

איך מתחילים לעבוד כשמאי מקרקעין?

קריירות של שמאי מקרקעין מתחילות בכמה קורסים ובמעבר מבחני הסמכה בתחום. לאחר הפיכתכם לשמאי מקרקעין מורשים, נסו לקבל חונכות משמאים בכירים. כך תוכלו לצאת עם השמאי הבכיר לבדיקת נכסים, הוא יפקח עליכם ויסייע לכם למלא את דוחות השמאות ולהשלים אותם באופן משביע רצון.

ההתמחות, שהזכרנו בתחילת המאמר, במסגרת לימודי תואר ראשון בכלכלה וניהול, מכינה את הבוגרים לבחינות ההסמכה. לאחר סיום ההתמחות, חפשו משרד שמאות שיסכים ללוות אתכם בתחילת הדרך. נסו למצוא משרד שמאים שקיים בו רצון עז לקבל מועמדים שזה עתה סיימו את לימודיהם, וללוות אותם בתחילת דרכם במטרה להכשיר דור חדש של שמאים.

לא מעט משרדי שמאות מקרקעין מחפשים אנשים מוכשרים. עם זאת, כשמדובר על כישרון הכוונה אינה דווקא לאדם הכי חכם בחדר אלא לאדם המפגין משמעת פנימית ורצון להתאמץ ולהשקיע כדי להפוך לשמאי מקרקעין מצליח.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments