מסלולי טיול בצפון למשפחות

הבחירה לצאת לטיול משפחתי בצפון הארץ יכולה להוביל להרפתקה נהדרת בעיקר בגלל הטבע והנופים המרהיבים, המשופעים בנחלים וחורשות ובהרים ועמקים המציעים מקום מושלם למפגש חווייתי בין הילדים לטבע הפראי. בין אם תבחרו לטייל ברגל באחד הנחלים היפהפיים, ברמת הגולן  או בגליל המערבי, ובין אם תבחרו בטיול הרפתקני בשטח ברייזרים, מובטחת לכם חוויה משפחתית נהדרת שתישאר כמזכרת נהדרת לאורך השנים.

במאמר זה נציג 3 מקומות לטייל בצפון עם ילדים, שמהם תוכלו לבחור את הטיול המתאים ביותר למשפחה שלכם. לקראת הטיול, הצטיידו בנעלים מתאימות להליכה במים, הכינו מספיק מי שתיה, והתכוננו ללכת רק בשבילים המסומנים. שימו לב שמומלץ להימנע משתיית מי מעיינות אם אינכם בטוחים שהם ראויים לשתייה, ובאזור הגולן אסור לחצות גדרות מחשש לכניסה לשדה מוקשים!

מוכנים? יופי, בואו נצא לדרך!

טיול הליכה: נחל הג׳ילבון

פרסום:

מסלול מעגלי שמתחיל ומסתיים בחניה ליד מפל דבורה. מסלול הליכה בקניון של נחל הג׳ילבון הזורם בכול ימות השנה ושופע צמחייה סבוכה, מפלי מים שוצפים ובריכות קרירות ומפתות המוקפות בעמודי בזלת מרהיבים.

איך מגיעים? כותבים בווייז: ׳מפל דבורה׳. מגיעים למפל דבורה מכביש 91 ליד סימן ק״מ 16, בגשר בנות יעקב – נפח. נוסעים כ-2 ק״מ מערבה בדרך עפר עם סימון אדום ומגיעים לרחבת החניה המוצלת בעצי אקליפטוס נדיבים.

נחל הג׳ילבון מתחיל במספר פלגים המפכים למרגלותיהם של שני הרים: אביטל ושיפון. פלגים אלה מתלכדים יחדיו ויוצרים את ערוץ הג׳ילבון. היכונו להליכה בקניון נפלא עם צוקים זקופים, מפלים ובריכות שמוביל לאטרקציה קסומה – קשת אבן מרהיבה! המים הנוטפים מהקשת יוצרים מפל מים שיזמין אתכם לעמוד ממש מאחורי המים השוצפים ולהנות מהטיפות המצננות או לשחות בבריכה שאליה נאספים מי המפל.

טיול הליכה: מבצר המונפורט בנחל כזיב

מסלול מעגלי שמתחיל במצפה הילה ועובר דרך המונפורט, עין טמיר ובחזרה למצפה הילה. המסלול מתאים למשפחה עם ילדים גדולים שיכולים ללכת בעצמם ולהתמודד עם העלייה התלולה בסוף המסלול. אם אתם מתכננים לעשות הפסקות במהלך הדרך כדי לנוח ולהצטנן בבריכות המים הצוננות, קחו בחשבון טיול שנמשך בין 6 ל-8 שעות.

איך מגיעים? נוסעים בכביש 89 ופונים לכיוון מעיליה ומצפה הילה. ממשיכים בנסיעה למצפה הילה ולאחר כ-200 מ׳ יש דרך עפר בסימון שחור שפונה שמאלה. לאחר נסיעה של כ-300 מ׳ בכביש יורדים ימינה לדרך עפר מסומנת באדום המובילה למגרש חניה בתשלום. מתחילים את ההליכה בשביל המסומן באדום ובחזרה חוזרים בשביל השחור.

מסלול נחל כזיב בגליל המערבי מציע לכם מסלול הליכה שעובר בתוך חורש גלילי כשמדי פעם יתגלה לעיניכם מבצר המונפורט המרשים. בהגעה למבצר תוכלו לעלות עליו ולהתרשם מתצפית על הנוף הקסום הכולל גם את ערוץ נחל הכזיב עם מימיו הזורמים והבריכות הצוננות. טיול בכזיב בעונות החמות יותר מבטיח חוויה מוצלת ומפלט מהחום. בעונות הקרות יותר, תהנו מהליכה על גבי משטח של עלי שלכת, ומהאוויר הצלול והריחני שהותיר אחריו הגשם.

טיול רייזרים: לכול המשפחה

אטרקציית הרייזרים נמצאת במושב כלנית (הסמוך לטבריה) והיא מציעה טיול משפחתי בטבע בנסיעה ברייזרים.

במקום ללכת ברגל, ולהתמודד לפעמים עם הקיטורים של הילדים, תוכלו לעלות על רייזר ולנסוע במסלולי אקסטרים מדהימים, שחולפים על פני הנופים עוצרי הנשימה של הגליל והכנרת, וליהנות מהרפתקה משפחתית כיפית מלאת התלהבות וצחוקים.

האטרקציה כוללת ליווי על ידי מדריכים מנוסים ובעלי ידע רב, שידאגו לצרכים הבטיחותיים שלכם, כולל אספקת ציוד בטיחותי (כמו משקפי אבק וקסדות) והדרכה הנוגעת לשליטה בטיחותית ברכב בתנאי השטח המאתגרים. במהלך הנסיעה במסלול היפהפה שתבחרו, תוכלו להיות סמוכים ובטוחים שבחרתם בחוויה משפחתית כיפית, ייחודית ומלכדת!

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments