שיטות לשיפור תפקוד קוגניטיבי – זיכרון וערנות

גורמים שונים יכולים להסביר פגיעות קוגניטיביות, אבל במקרים רבים מדובר בתופעה המאפיינת גברים ונשים בגיל השלישי. גם מחלות שונות עשויות לגרום לפגיעות מהסוג הזה, לרבות פרקינסון וטרשת נפוצה. אלא שלא מדובר בגזירת גורל, ויש דרכים פרקטיות ויעילות מאוד לשפר את התפקוד הקוגניטיבי, ובפרט את הזיכרון ואת קשב.

מוזיקה, תנועה ומפגשים חברתיים – שיפור התפקוד

בעולם המחקר יש כבר הוכחות לכך שהמוזיקה משפיעה לא רק על מצב הרוח, אלא גם על התפקוד הקוגניטיבי. למעשה, למרות שהפעילות הגופנית היא גורם מרכזי ומשפיע בפני עצמו, כאשר מוסיפים לפעילות מוזיקה קצבית תפקוד המוח ויכולת העיבוד שלו משתפרים פלאים. 

הנה עוד כמה דרכים נהדרות המאפשרות שיפור יכולות קוגניטיביות:

  • אימוני כוח, המחזקים לא רק את השרירים אלא גם את התפקוד הקוגניטיבי
  • קשרים חברתיים, אשר נמצאו במחקר כמשפיעים לחיוב על הזיכרון
  • שינה טובה, המשפיעה על הזיכרון, הלמידה והריכוז

ריפוי בתנועה – תרומתו של הריקוד

אם הזכרנו את המוזיקה, הפעילות הגופנית, אימוני הכוח וגם הקשרים החברתיים, יש כלי טיפולי אחד שמשלב בין כל המרכיבים הללו: הריקוד. טיפול באמצעות תנועה ומחול הוא למעשה הרבה יותר מאשר עוד פעילות גופנית. זהו כלי מצוין שמגייס את המערכת הקוגניטיבית כולה, ומעורר רבים מאזורי המוח.

פרסום:

בפשטות, אנשים עם ירידה בתפקוד הקוגניטיבי מתמודדים עם ירידה בזיכרון, וגם עם קשיים בקשב ובריכוז. אלא שאלה גם המרכיבים שניתן לשקם ולחזק דרך הריקוד. לימוד התנועות, שינון הכוריאוגרפיה והחזרה על הרצפים שנלמדו, כל אלה משפיעים על התפקוד הקוגניטיבי, ובזמן שאתם מחזקים את הגוף ואת המוח, נהנים ממוזיקה מהנה ואפילו יוצרים קשרים חברתיים עם הרוקדים האחרים על הרחבה.

שיפור התפקוד – גם בלי ניסיון קודם

יכול להיות שלא התאמנתם מעולם, ויכול להיות שיש לכם ניסיון באימוני כושר, אבל הקשר בינכם לבין הריקוד הסתיים בסלואו בתיכון. אלא שגם ללא כל רקע מוקדם, הריקוד הוא כלי טיפולי מצוין. זוהי לא עוד פעילות אירובית קלאסית, אלא פעילות ייחודית שמשפרת גם את היציבה והגמישות, גם את מערכת שיווי המשקל, וגם את הזיכרון, הקשב, ואפילו את מצב הרוח.

היתרונות האלה הופכים את הריקוד לפתרון נהדר שמתאים לבנות ובני הגיל השלישי, אשר חווים ירידה ביכולות הקוגניטיביות בשל תהליכי הזדקנות טבעית. זהו גם פתרון חיוני המתאים לאנשים שעברו אירוע מוחי ונמצאים בהליך שיקום, ולמי שמתמודד עם טרשת נפוצה, פרקינסון ובעיות נוירולוגיות אחרות. השילוב של תרגילים פיזיותרפיים בריקוד הוא בדיוק מה שנדרש כדי להפוך את הפעילות החווייתית הזו לתרופה הטובה ביותר לרבים מהתסמינים האופיינים לגיל השלישי, ולמחלות נוירולוגיות שונות.

ארגון “רוקדים את החיים” מתמחה בריפוי בתנועה  ומחול שיקומי, המשתתפים מעידים כי הם חווים חוויה הוליסטית מומלצת ביותר. מדובר במסגרת חברתית מהנה ורבת ערך, במסגרתה באים באינטראקציה עם אנשים אחרים, בני הגיל השלישי ועוברים יחד חוויה מהנה ומשמעותית עבור כולם. בנוסף המפגשים מתקיימים ע”י פיזיותרפיסטית ומטפלת בתנועה מקצועיות , שיסיעו בשיקום פיזי וקוגניטיבי ספציפי. אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר טלפוני בטלפון מספר: 0547690467 או לבקר באתר האינטרנט שלנו בכתובת: https://dance4life.co.il/.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments