הדבר האחרון שאתה רוצה זה עוד בירוקרטיה

 במדינה כמו שלנו, הסחבת הבירוקרטית, שירות הלקוחות וההתמודדות מול גופים ממשלתיים גדולים, נשמעים כמו סיוט בהמשכים. וזה עוד בימים רגילים, כשאנחנו לא חולים ופצועים ומרגישים שאין מי שדואג לנו.

״ביטוח לאומי לצידך ברגעים החשובים של החיים״. שמענו, לא האמנו, חשבנו שאולי יום… אם וכאשר… משהו יקרה… אולי אז, הוא יתייצב לצידנו, הגוף הגדול והמיושן שהכי קל להשמיץ.

מדי פעם אנחנו שומעים סיפורים על תאונות לפני או אחרי עבודה, על פיצויים, ופרסומות מפה ועד הודעה חדשה של מכונים שעוזרים לך (״חלית? נפצעת״). אבל הנה לכם מקרה אמיתי של עובד שלא לקח את הבירוקרטיה הארורה בשתי שתיים, כנראה בגלל עייפות, חוסר אמונה וייאוש מפניות קודמות לבירוקרטיה.

לידור הוא מקעקע בסטודיו בשנה וחצי האחרונות. הוא נושק לגילאי ה-30 והתגלה מהר מאוד בסטודיו כמקעקע המוביל. תוך פחות משנה דרך כוכבו, ולידור נהיה למטאור של מחטים, רעיונות, שרטוטים, קשקושים, וביצועים על העור, על קנבסים ובאינסטגרם כמובן.

פרסום:

הסידור טריקי – הוא מקבל תשלום כפרילאנסר, אז אין לו זכויות סוציאליות, שלא נדבר על ימי חופש, ואחרי שקרע את עצמו למשך יותר מדי זמן, ללידור התחיל לכאוב הגב מהישיבה הממושכת בסטודיו.

אחרי שניסה לקבוע תור לאורטופד ופיזיותרפיה, וראה שאין לו ממש סיכוי למצוא משהו בקרוב, הוא פתר במתיחות, יוגה ושאר אימונים שהוא הנחיל לעצמו מדי יום. חודש אחר כך, הגב הרגיש הרבה יותר טוב, אבל הגיעה צרה חדשה – ללידור כאב מפרק היד שמשמש אותו לקעקע. הוא נתן לזה יום-יומיים, והבין שאין ברירה, וגזר על עצמו יומיים חופש, בהם לא עבד, ולא היה מי שיישלם לו או יגיד לו, על טופס 250.

אם לידור היה טיפה בעניינים, ולא היה מיואש בירוקרטית, הוא היה ממלא את טופס 250, ובמקביל, הולך לרופא שיתעד את הפציעה – שנגרמה עקב עומס בעבודה. בכך, לידור היה גם דואג לעצמו ולהחלמת פרק כף היד שלו, אבל לא פחות חשוב, היה גם מתחשב בחשבון הבנק שלו.

במקום לקחת לעצמו יומיים שלושה חופש בבית, ללידור היו יכולים להיות עכשיו כמה ימים של פיצויים, הוא היה מרגיש שמישהו במדינה הזאת דואג לו ברגעים הקשים, והיה מרגיש טוב יותר לפעם הבאה שיקרה לו משהו לא נעים.

את הפחד והדאגות שמקוננים בו לא להיפצע ולהיות זמין תמיד לעבודה, הוא היה שם לרגע בצד, ומקבל את התמורה שהוא משלם עליה מדי חודש לביטוח הלאומי.

היתרון הוא, שאת טופס 250, אפשר היום לעשות ממש מהר ומכל מקום – בדיגיטל.
ולפנות לרופא? ברוב המקרים אפשר באפליקציות, בלי להמתין בתורים ולצאת לחפש מרפאות או ביקורי רופאים. אז נכון, שעדיין יש הרבה רעות חולות שצריך לטפל בהן, ועדיף כמה שיותר מהר, אבל אם תוכלו למלא טופס 250, ולעדכן את הרופא, ימי ההחלמה שלכם בבית ייראו פתאום הרבה יותר משתלמים, ותאהבו קצת יותר את ביטוח לאומי, ואולי גם את המדינה בשעתה הקשה.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments